"ביום שאדם נולד, הוא נכנס לאצטדיון החיים. ביום שהוא מבין למה נולד, מה הייעוד שלו – הוא עולה על המגרש"

אלון אולמן

פעמים רבות אנחנו מתנהלים מהאזור המוכר והאוטומטי, התנהלות שמובילה אותנו

לתוצאות לא רצויות ומרחיקה אותנו מהמטרה שאליה אנחנו רוצים להגיע.

מהיום, אתם תתחילו לקחת אחריות על העסק שלכם!

אחריות!

לקיחת אחריות = פתרון

שיחה על אשמה היא שיחה מבוזבזת, ותירוצים מעכבים אותנו!

האשמות, הלקאות עצמיות ותירוצים גורמים לעייפות, לבזבוז זמן ולתחושת כישלון.

אז מה עושים?

ביציאה לתהליך מצוינות עסקית עולה השאלה הבאה:

"איך אפשר אחרת עכשיו?"

בעל עסק אחראי הוא בעל עסק היוצר פתרונות, גמיש לשינויים, מכוון לעתיד ושואל

עצמו כיצד הוא יכול לשנות את המצב כאן עכשיו.

לפעמים צריך ללכת אחורה. ברור שזה לא נעים לעצור את הכול, אך זה עדיף ונכון

לעשות זאת כדי לבנות את הבסיס, השורשים והיסודות, מאשר להתקדם לעתיד ולבנות משהו שיתפרק, ואז לא נוכל לחזור אחורה לתקן, כי כבר יהיה מאוחר מדי.

אין מצוינות בלי אמונה ועבודה עצמית!

פעמים רבות בבסיס הבעיה העסקית ניתן לזהות אמונה עצמית ירודה ודימוי עצמי נמוך וכמו כן עבודה עצמית רעועה שמפלגת בין הרצוי למצוי.

עשו ניסיון…

פנו אל הקרובים שלכם (אלה שבאמת אכפת להם מכם) ושאלו אותם איך הם רואים אתכם מהצד.

כל מה שכולם עושים ועוד!

זה "שכולם עושים את זה ככה" זה מעולה! תסתכלו על זה כמו "בופה": קחו מכל אחד, קצת מזה וקצת מזה, ובנו את השלם שלכם. התמידו לעשות זאת כל הזמן.

אחרי היכרות עם מאות מתווכים, לרובם יש את אותו בסיס, ומי שמצליח באמת לוקח את הבסיס ומשדרג אותו כמה רמות מעל, ובכך מבדל את עצמו מהמתווכים האחרים.

יש סיבה לכך שכל כך הרבה מתווכים נמצאים בבינוניות, במקרה הטוב שורדים ובמקרה

הרע סוגרים את העסק, והסיבה היא מערכת אמונות, גישות ופעולות של אנשים בינוניים.

הבסיס לוקה בחסר, ההמשכיות מקרטעת והעסק לא מתפקד.

אז, השקיעו כסף לפני שתרוויחו, תיראו מיליון דולר, תריחו טוב, תעשירו את הידע. אתם תהיו אלה שבתחילת הדרך תגרמו קודם כול לעצמכם תחושה עילאית, תחושה שאתם המתווכים הכי טובים שיש! אל תעצרו בנקודה הזאת אלא המשיכו הלאה, כדי שהסובבים אתכם יפנימו את העובדה הזאת.

אתם הולכים להיות SUPER AGENT!

הישגיות – באיזה אופן?

רוב בני האדם מתייחסים להישגיות באמצעות הממד הגשמי, ממד הקשור ברובו לכסף.

בעולם העסקים, ארגונים ועסקים מדברים על יותר מכירות, יותר מוצרים, יותר יעילות וכדומה.

באוניברסיטאות ההישגיות נמדדת דרך ציונים, דרך תארים ודרך תקציבי מחקר.

אולם קיים צד נוסף להישגיות, והוא חשוב לא פחות – ההישגיות הערכית, כלומר: חברות, אכפתיות, שירות, שליחות והנאה.

שניהם קשורים, שניהם חשובים והם בלתי ניתנים להפרדה.

נשאלת השאלה: מי מוביל?

חלקנו חושבים ופועלים דרך התפיסה שהצד הגשמי הוא המוביל. אלה האנשים שחיים בתפיסה של "אם יהיה לי כסף אני אהיה מאושר".

חלקנו חושבים ופועלים דרך התפיסה שהצד הערכי הוא המוביל. אלה האנשים שחיים בתפיסה של "אם אני אעשה משהו שאני אוהב אני אהיה יותר מאושר".

אז מהי הישגיות עבורכם?

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

רוצים להצליח? עלו על המגרש!

לא ניתן "לנצח במשחק" בלי "לעלות על המגרש".

עלייה על המגרש משמעותה מעורבות, שיתוף, התנסות ומוכנות לטעות.

חלק מהאנשים, כדי להימנע מתוצאות בלתי רצויות ומחוויית הכישלון, בוחרים להישאר מחוץ למשחק, וכשאתם לא משחקים, אתם לא בכושר.

"המסופסלים" יושבים בצד, מבקרים, שופטים ומעלים טענות כלפי כל הסביבה:

הארגון, הזכיינים, השותפים העסקיים, הלקוחות והמצב במשק, ובכך יוצרים לעצמם

סדרה של תירוצים מנומקים למה אי אפשר להשתתף במשחק.

להיות על המגרש פירושו להיות עסוק בעשייה, להשפיע ככל שרק ניתן, לקחת סיכון ולהעז.

נכון, לעיתים בתוך המשחק יופיעו תוצאות לא רצויות, כגון "פציעות", וייווצרו אכזבות, אבל רק על המגרש יש סיכוי גבוה יותר ליצור הצלחה והישגיות.

כי על המגרש השליטה היא בידיים שלנו!

שלכם,

מאור בר תקוה

מאמן מקצועי ומנטלי למתווכי נדל"ן

דילוג לתוכן